Så va det måndag igen

Japp, måndag igen då! Men det gör inte så mycket för det känns som om denhär veckan kommer att susa iväg i 180 km/h!!! Så mycket som ska göras på så kort tid!!!!! Framförallt så bävar jag inför lördag då jag ska duscha Dalex :S

Dalex är inte rädd för mycket, meeeen vatten som kommer ut ur en slang och landar på honom, flugspray el dylikt och stenar och stockar är Dalex värsta fiender! Visst är det lustigt att en häst som är 2 år och aldrig sett eller hört en skogsmaskin går förbi den utan att göra en min, inte änns höja huvudet men en sprayflaska får man total panik över!!!
Tips mottages tacksamt om hur man tränar bort vatten och sprayskräck!!!

Idag tömkörde vi upp och ner för klätterbacken och sedan runt hela allt. Dalex skötte sig utmärkt förutom några "smitningsförsök" i klätterbacken, de va tydligen jobbigt tyckte Mr Störst Bäst och Vackrast ;)

Finns det förresten någon frivillig ihållare på lördag nu när jag ska dusch Dalla som han så fint kallas av husbonden i Liesta;)


Kommentarer
Postat av: Pucko

Kryssan blev för många år sedan rädd för sprayflaskor... Och det tränade jag bort genom att vara riktigt elak mot henne och ha en sprayflaska utan ngt i, hålla fast henne och sedan spraya. Oftast är det ljudet dem är rädda för. Vet inte hur det är med Dalex. Men Kryssan reagerar ju än idag men hon får inte världens panik. Även om dem är rädda så är bästa träningen träna med det som är läskigt. Det är mitt tips! :)

2013-05-16 @ 16:47:44
URL: http://livetmedpucko.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0