Dalex, underbara Dalex!

Alltså han är väl fantastisk denhär hästen!!! Här kommer jag till stallet 6.30 på morgonen och sliter upp boxdörren, borstar av honom lite halvhjärtat och stressad, ingen mat får han utan på med grimma och ut i kylan på gårdsplanen där transporten väntar.

Han följer mig in i transporten utan minsta lilla tvekan, vi stänger och han står blickstilla hela tiden. Jag går ut sätter mig i bilen och kör ca 4 mil och han står still hela transportfärden.

Han står lugnt och väntar hela tiden medans luckan och bommen öppnas och backar lugnt när jag ber honom. Kommer ut på gårdsplanen på mälarkliniken och bara accepterar att han är på ett nytt ställe, trampar självsäkert och nyfiket in i stallet och in i tillfälliga boxen och kör ner mulen o spånet på en gång.

Han är en gudagåva att åka iväg med denhär hästen!!

Nu är han iaf hos veterinären och blir kastrerad. Ska ringa om 1h och höra om han är klar och mår bra och förhoppningsvis får jag hämta hem han i EM/kväll! Mitt hjärta<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0