Mysigt!

Åh det känns som om jag kommer trivas så bra i det nya stallet!!!

Idag var Dalex lugnare på gången när jag tog in honom för att borsta honom. Han dansade inte runt alls och skrek inget, skönt att han redan verkar ha landat i sin nya miljö. Idag hade vi dock en liten "fight" när jag skulle ha in honom i hagen igen... Då ville Dalex inte alls gå in i sin hage utan han ville gärna gå ner till stonas hage, han kunde backa jättefort vill jag lova!!

Jag prövade att bara helt lugnt gå tillbaka till honom och göra om och gå brevid honom, jag manade på honom med grimmskaftet på rumpan men tillslut så höll jag bara i när han backade, då brukar han resa sig men så fort jag såg en tendens till att han skulle resa sig så tog jag ett ministeg framåt och då reste han sig inte utan ställde sig i "åsneposition" och där stod vi i ca 1 minut han hängde i ena sidan grimmskaftet och jag i det andra och tillslut så började han tugga och gav efter och följde mig snällt som en hund lilla biten till hagen:)Då fick han beröm såklart:)

Han är lite vass min häst, man får inte ge sig i första taget och man måste överlista honom och inte bli för arg på honom för då blir han kaxig som fasen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0