Hästloppis

Den 7/10 är det hästloppis i Råby då hade jag tänkt sälja lite grejer som jag inte kommer få användning för på många år! Lika bra att någon annan får användning för dom nu istället och jag säger ju aldrig nej till lite pengar;) 
 
Denna lediga fredag är fullspäckad av aktiviteter! dagen började redan kl 7.00 då vi åkte med Porschen till Albano för ett återbesök. 
 
Nu är vi hemma igen ett litet tag innan vi ska ner på byn och inhandla lite saker innan vi åker till Emma och firar Lova och Lovas nya lillasyster:) 
 
Sen ska jag upp till stallet och möta upp Carro och hennes son Pontus så ska vi hänga där ett tag 
 
Sen blir det hem och samla ihop lite täcken som en tjej ska komma och kolla på imorgon och ev köpa.. Sen blir det något slags fredagsmys antar jag:P 
 
Jaha jag ska väl skriva om Albanobesöket med min katt Porschen, ni som känner Porschen vet ju att han har varit på ett antal veterinärbesök under sina 5 år.... 
 
Porschen råkade ut för en olycka för ca 2,5 år sedan vilket resulterade i att han fick operera bort sin höftkula, vissa katter klarar av att leva ett helt normalt liv utan höftkula forever utan problem och ja jag trodde ju att Porschen var en utav dom eftersom det hade gått 2,5 år... meeeeen Icke!! Nej nej han började halta här för någon månad sedan så då blev det en tripp till Albano igen där dom tog nya röntgenplåtar som såg bra ut och sen fick han äta metacam i 10 dagar i lägre dos än sist då han blev dålig i magen av det när han åt det första gången innan operationen och så ville dom att han skulle gå ner ca 2 kg i vikt. Han klarade 8 dagar med metacamen sen blev han dålig i magen och vikten gick det väl sådär med... Han hade gått upp 1 kg... Inte för att jag övergöder honom utan för att han tigger hos alla grannar och tränger sig in och äter deras katters mat!! 
 
Men nu iaf på dethär återbesöket så fick jag prata med veterinären som opererade Porschen och han sa då att Porschen är en av dom som inte klarade av att leva utan höftkula tydligen. Så då finns det 2 alternativ. 
 
1. man kan göra en ny operation då man sätter in en "höftled" problemet är bara att det är en väldigt ovanlig operation och har gjorts på ca 4 katter i Sverige och den görs i Göteborg... Hmm..
 
2. Han får morfinpraparat i 1 månads tid och så får vi se hur han är efter det... 
 
Jag tog alternati 2 till att börja med... 
 
Så nu blir det hårdbantnig för PorscheLuring!! 
 

Kommentarer
Postat av: Pucko

Samma dag är det ju häst / djur loppis på Färsna, är lite småsugen att sälja igen då jag fortfarande har en hel del saker jag också kan sälja.
Det var ju faktiskt lite kul att sälja hästsaker jag hade ;)

2012-09-28 @ 15:04:51
URL: http://livetmedpucko.nu
Postat av: Christina

Stackars Porschen:(. Hoppas du slipper operera honom! Helskön bild som du borde tävla med!!

Svar: Tack!!! Ja vi hoppas på det bästa.. Hehe ja den bilden är bra skön;)
teamdalex.blogg.se

2012-10-01 @ 09:14:30
URL: http://stuterirubin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0