99 gånger kvar

Jag ska väl kanske ta och berätta hur Tindras andra ridlektion gick!

Tindra började dagen med att vara hängig och klaga på huvudvärk... Vi ville att hon skulle hoppa över ridningen idag men hon ville så gärna åka dit, det är hennes bästa på hela veckan så sagt och gjort!

Idag var gruppen lite större de var väl iaf 6 st barn som skulle rida. Idag fick Tindra rida en shettis vid namn Monia, hon såg ut som Piasava som Tindra red förra veckan men va väl snäppet "stoigare" än va Sava är.. Tindra fick lära sig parera för en nafsande mule iaf;)

När vi skulle rida iväg så fick Tindra och Monia gå först, Monia gillar att ligga i täten ( hon har tydligen vunnit 7 av 9 starter på travet) Vi skrittade på längs med vägen och helt plötsligt så möter vi en stooor typ SL buss mitt på grusvägen! Den stannar och ska låta oss passera. Då tar Marika ( ridläraren) tag i Monias grimskaft och går förbi med henne, Monia är tydligen lite tittig när det kommer till bussar och när vi nästan passerat så ger Marika mig grimskaftet igen så hon skulle kolla så resten av gruppen kom förbi utan problem och precis då så släpper busschauffören på bromsen till bussen vilket resulterar i att stackars Monia flyger rätt upp i luften!!! Tindra klamrar sig fast otroligt bra och skulle nog klarat sig kvar på hästryggen om inte jag, klantmorsan glömde att Monia HATAR när man drar henne framåt, vilket jag då gjorde per automatik då dom var vääääldigt nära ett dike och när jag drog ställde sig Monia på bakbenen och Tindra ramlade av...

Det blev lite tårar och tröstandes med sen satte sig Tindra tillrätta i sadeln igen men hon ville inte trava, så vi skrittade på medans dom andra ( inte alla) travade iväg framför oss! Men i slutet av travsträckan så ville Tindra faktiskt trava lite så några steg blev det:)

Avramlingen var inte så dramatisk och Tindra lägger ingen större vikt vid att hon ramlade av vilket är jätteskönt!! Nu är det bara 99 gånger kvar;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0