Stolt som tuppen

Idag är ingen bra dag.... Jag är sjuk... igen:( Huvudvärk och hostan från helvetet, och tookont i kroppen, hoppas det försvinner snarast!! Dethär har jag inte tid med!!!
 
Dalex gör framsteg varje dag! Han är så lugn och fin och accepterar allt utan bråk! Jag kan nu spola benen på honom utan allt för mycket stök från Dalex, jag måste fortfarande hålla i grimskaftet för att parera honom, han blir absolut inte rädd eller får panik utan han kör den typiska "kallblodsstilen" nämligen att lägga hela sin kroppsvikt i grimman och i uppbindningsrepen tills han kommer loss, så därför måste jag hålla i grimskaftet för att parera honom bakåt så att säga;) Men snart så kan herrn stå helt still när jag duschar HELA honom:)
 
idag var vi ute och gick på en promenad, den vi brukar gå fast åt andra hållet, och han är sååå cool min lilla 1½ åring! Vi mötte bilar som  kom snabbt ut ur kurvor, en cykel med en illgul stor platsvagn bakom sig och lösspringande hundar och han lyfter inte änns på ögonbrynen;) Men idag var det en piggelin jag hade i andra änden grimskaftet och han hade lite svårt att lyssna på kommandot halt, han höll på med annat så att säga.... Men med lite pedagogik och morr så skärpte han till sig lite grann iaf
 
Något Dalex tycker är lite läbbigt är att halka runt i leran, då tar han gärna rygg på mig och tycker nästan att jag ska lyfta upp honom i famnen och bära honom över leran, men han kommer nog snällt få lära sig acceptera leran med efter som vi bor i det landet vi bor i...
 
Ne så, nu har ni fått en liten lägesrapport då... så hörs vi nästa gång:D 
 
Hej hej!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0