Oförskämt!

Nu var det sådär hiskeligt längesen jag bloggade... I know... Men men det löser sig sa kärrningen;)
 
Det är lungt på Dalexfronten, vi gå lite prommisar dock blir ha nmer och mer intresserad av stona men han vet att när jag ryter ifrån från tårna så är det bar aatt gå snällt och fint brevid:) Måste låta roligt för utomstående som inte alls har någon koll på att Dalex är en hingst som jättegärna vill att jag ska släppa honom så han får springa fram till stona.
 
Dalex är iaf en helt underbar häst, det har han bevisat om och om igen. Han har nerverna på rätt ställe, han tar för sig allt med stor nyfikenhet, han bryr sig inte om mina små misstag och får absolut inte panik när vi trasslar till det tillsammans;)
 
Han har en trav to die for! Jag kommer garanterat INTE kunna visa honom själv på vetlanda i sommar utan jag hoppas ju att Therese från stall THEMA ( www.stallthema.zoomin.se ) ska visa honom, hon är lixom liiiite mer långbent och grasiöst byggd än jag;) Jag frågade hene för ett tag sedan och då kunde hon tänka sig visa honom men jag får väl ta upp frågan igen här igen när det närmar sig:) Jag hängde iaf inte med i hans trav för fem öre! Det är ju lovande.
 
Ögat är bra oxå, vilket är väldigt skönt! Jag hittade en rolig liten mening på Annerlie, Dalex uppfödares blogg ( www.stallbjorkhem.zoomin.se ) som jag tänkte låna och visa för er här, hoppas det är ok:S
 

"Tyckas fölis den ende grabben i fjordgänget verkar vilja döpa sig själv till Dummer, men det är kanske inget bra namn. Förhoppningsvis blir han ju äldre och klokare. Annars är han ett vackert barn som lydigt följer sin mamma." Haha stämmer fortfarande in i vissa situationer;)


Kommentarer
Postat av: felicia

Hejsan, fin blogg du har! :)
Kom gärna in till mig, nyuppstartad blogg med ny urläcker header av Linn (ztreliin.se) ! Kram :)

2012-11-18 @ 12:51:06
URL: http://feliciaorrstenius.blogg.se
Postat av: Angelica

Hehe, nää du...dressyris låter jag honom inte konvertera till i första taget... ;-)

2012-11-28 @ 20:30:15
Postat av: Pucko

Dags att blogga lite snart?! ;)

Svar: Ja nu försöker jag igen:)
teamdalex.blogg.se

2012-12-11 @ 22:26:42
URL: http://livetmedpucko.nu
Postat av: beciell

Vill du väldigt enkelt göra en tjej glad så här inpå julen? :) BARA tryck på denna länken, så har du röstat på mitt bidrag (The world of beciell) ALLT du behöver göra är att trycka, sen är det klart, tack så mycket http://cdon.bloggportalen.se/vote?option=22 GOD JUL! (det är en tävling med CDON.com)

2012-12-21 @ 23:44:32
URL: http://cdon.bloggportalen.se/vote?option=

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0