Nu är jag igång!

Nu har jag äntligen kommit igång med joggningen igen! Joggade runt 5:an, inte på en supertid kanske (tog inte tid) men nu är det gjort!!! Nu kan det bara gå åt rätt håll;) Tänkte prova 7:an om ett tag, då drar jag nog med mig min bror, han kan puscha mig igenom den.
Men hörrni, som sagt så va jag på Johannesberg idag och kollade när mikaela körde Allman och Dockan. Alltså jag är ju helt grön i körvärlden, men nog fan blev jag mäkta impad när jag fattade att varje ekipage höll på i typ 1h om jag fattade det rätt! Och hur dom snirklade sig igenom alla hinder var ju helt otroligt!!!
Alltså snacka om att man måste ha diciplinerade och vältränade hästar när man ska köra maraton!!! En stor eloge till alla kuskar!!! Synd att jag bangade att åka upp på lördagen, hade gärna velat sett dressyren och precisionen men regnet fick mig på andra tankar. Hoppas jag får chansen att se en körtävling igen!
Dalex har det bra i hagen, han är rund och go om sin lilla mage, men jag tycker att han är så liten:/ Undra jag om han blir en C-ponny ev..... Hmm isf hoppas jag på att han har bra bakben och fina steg. Dalex och Pannis håller ihop och stackars Wariff är lite utanför. Men min teori är att Pannis har sökt sig till den "starke" i gruppen då han precis blivit skiljd från sin mamma och han har aldrig gått med några andra hästar än sin mamma och Wariff verkar vara en mer tillbakadragen och försiktig häst medans Dalle är mer framåt och ledartypen. Men jag hoppas att Wariff vågar ta för sig lite mer snart, han ser hemskt ledsen och ensam ut där han står:(

Kommentarer
Postat av: helen

jaha, men då är det ju bara sätta igång och tömköra till nästa sommar och köra in honom då :)

2012-06-11 @ 14:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0