Emma

Jag hjälper ju till och rider Ulrikas häst Emma typ 1-2 ggr varannan vecka.

Det är en quarter/curley. Hon är westernriden, eller alltså hon har westernmundering om man säger så, man kan ju faktiskt rida relativt "vanligt" på henne oxå fast i westernsadel dårå.

Hon är rätt stoig, men passar mig rätt bra då man måste vara rätt tuff på henne när hon börjar med sina stofasoner som att gå emot skänkeln eller prova att bocka/sparka. Men när man väl kommer till arbete så är hon trevlig! Jag jobbar väl på att få igång bakbenen på henne lite mer, samt få henne mer följsam i sidorna.

Vill ni se henne?:)


Kommentarer
Postat av: helen

WHOT!? 1400 och vad ingår då!?!?!?!?

2012-06-12 @ 17:04:42
Postat av: h

suck.. själv betalar jag 1000 kr i månaden, gör ALLT själv, och de har bara silage hemma vilket inte mina kan äta så jag måste ta hem eget hö och lasta själv.. ingen ridbana, inga faciliteter utöver spolspilta och varmvatten. håller tummarna för en ridbana, men får se hur mycket pengar jag får betala för att få en.... -.-

2012-06-13 @ 13:25:19
Postat av: helen

men du helt allvarligt.. vid kyrkan..? jag hittar inte så bra, men ligger inte det ung där ridhuset ligger? alltså fast på andra sidan "stora vägen" (den mot hallsta) det är väll samma korsning? fast man svängar till höger upp mot kyrkan ist för vänster mot ridhuset? om man kommer från centrumhållet alltså.. o de borde väll va typ 5 min skritt till ridhuset?

2012-06-14 @ 16:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0