Vinterland

Nu kom då snön, väldigt mycket kom det med! Det har snöat hela natten och hela dagen idag. Vi har varit ute och myst hela dagen med pulkaåkning, stallarbete och sen avslutade vi med fika på rimbobiten:) Nu har Tindra åkt till sin pappa och allt är väldigt tyst och..... tråkigt. Jag ska försöka få insperation till att göra någon slags middag, typ fil och macka:) På Dalexfroten så har vi hunnit bekanta oss med läskiga, gröna, prassliga pressenigar:) Nu är dom inte lika läskiga längre utan mer roliga att bita i och att stampa på, det blir så roliga ljud då:) Dalex är verkligen lugnet själv just nu likabra att bekanta honom med "läskiga" saker nu för jag antar att det kommer komma trotsåldrar och perioder då han inte alls är lika cool och arbetsvillig;) Jag har börjat höra mig fr lite hos fjordmänniskor ang utställningar mm vad som gäller och hur det går till och all dedär, jag är ju heeeelt grön på dehär området med fölis, visa upp och förhoppningsvis få en hingst i avel. Känner att jag skulle vilja ha en mentor i det hela, någon man kan vända sig till och starta ett sammarbete med, någon som är sugen?:) NU ska ni få lite vinterbilder, får se hur många jag lyckas ladda upp;)

Kommentarer
Postat av: Helen

Men Veronica! Jag är i chock! Jag har uppenbarligen inte varit inne på din blogg på tusen år och vad är det jag kommer in till!! Jag blir SÅ himla ledsen för din skull när jag läser om Teddy! Jag förstår precis vad du gick igenom! Apollo var ju med om precis samma sak i våras, skillnaden var att de buköppnade honom och lyckades rädda honom! Han hade också kolit och tarmarna låg i felläge, men när de öppnade och lättade på trycket så blev han bra.

Jag är verkligen så ledsen för att så inte blev fallet för Teddy!



Fö är det ju jätte roligt att du skaffat dig en liten gosse att härja med.. och andra sidan är det väll säkert han som härjar med dig :) Det kommer bli en fantastisk resa! Jag hade också gärna gjort något liknande, med en liten ponny, men jag har inte riktigt tid, eller användning för en ponny så.. känns lite väl mäktigt att rida en en bjässe på 170.. (oce you go there you never go back ;))Jag får väll vänta tills jag får barn och kan med gott samvete köpa en Bponny.. och så har jag en anledning till att banta då också ;) Är super avis på dig, grattis till nya projektet!

KRAM

2012-01-26 @ 12:20:57
URL: http://helenthelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0