Trött och helt plötsligt fattig!

Jobbhelgen är nu över likaså min lediga måndag.. Eller ja den börjar lida mot sitt slut iaf. Som sagt så jobbade jag fredag, lördag och söndag. Söndagens jobbpass var kämpigt då jag hade spenderat ett par timmar på sena kvällen på Albano djursjukhus med Rocco. Han fick helt plötsligt jätteont och kunde inte gå, haltade rejält på höger fram och gick böjd som en ostbåge åt höger och han kunde inte titta eller vända/böja sig åt vänster. Såklart fick jag panik och tänkte dirr hjärnblödning! Jag lyfte in Rocco i bilen och plockade upp mamma och körde iväg till Albano, väl där hade Rocco blivit lite bättre men han va fortfarande väldigt smärtpåverkad så han fick en spruta med smärtstillande. Veterinären kände och klämde på Rocco som är så fantastiskt himla snäll!!!!!!! Hon sa att han reagerade bara muskulärt och inte på koterna vilket är otroligt skönt så hon trodde att det var en sträckning/muskelbristning/nackspärr men hon kunde inte utesluta diskbråck i nacken men vi beslutade oss för att fortsätta med smärtlindrindande i 7 dagar och sjukgymnastik och blev han inte bättre så skulle vi gå vidare. Men tack gode gud så är han redan bättre! Så nu får Rocco från och med nu aldrig mer använda halsband och koppel utan bara sele då risken finns att man kan slita upp skadan med ett ryck i kopplet om han har halsband på sig. Och hans matskål och vattenskål måste vara upphöjda och han får bara gå några 15 minuters prommisar i ca 3 veckor framåt och då bar gå, inte röja, springa. Stackars Rocco har stallförbud alltså:( Ja summa summarum så kanske ni förstår rubriken dårå... Komma in akut till djursjukhuset en lördag kväll kl 22.00 är inte gratis:( Dalex däremot mår fin fint! Dock ska ha nockså träffa veterinären på onsdag, han ska iof bara få vaccination men det kostar ju det med..... Jaja så är det väl med djur antar jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0