Jag lever!

Jo visst hörrni, jag lever trot eller ej:) Men jag har som inget intressant att skriva om känner jag:( Vi gör ju inte så mycket jag och Dalex och speciellt inte nu när det är halt och fruset överallt, hade jag haft en transport så hade jag gärna åkt iväg till ett ridhus och släppt honom och låta han kliva över lite bommar mm, men än är det ingen vänlig själ som kpt en transport åt mig så det får nog vänta ett tag tills jag blir rik:) Men här om dagen så red jag faktiskt!! Jag lånade Tösa, Lollos fjord och red ut en sväng. Oj vad jag kände att jag hade tappat mycket:/ hälar som åkte upp och hållning som inte alltid var på topp kanske... Men dom gånger jag kom på mig själv och jag kunde rätta till "felen" så blev hon riktigt fin att rida! Men Tösa är inte riden så mycket på senaste tiden, mest skogslull någon gång ibland men nu har hon börjats sättas igång igen men hon är stel i sidorna och omusklad vilket då såklart leder till ovilja att jobba så det är mest att förska få henne att slappna av och mjukna i sidorna och snart är hon där! Tänkte nog låna henne igen på onsdag eller fredag om jag får. Det var så skönt att få börja rida igen tyckte hjärtat men kroppen där emot skrek av träningsvärk dagen efter, men det var det såååååå värt!!!!!!! Idag hade jag lite skönhetsvård med Dalex, han ser ju faktiskt allvarligt talat ut som en jäkla ullboll! En ullboll med 2 ögon:) JAg försökte "kamma ner" pälsen så gott det gick och han tycker att det är så mysigt att bli borstad och kliad! Han får så lång överläpp och ramlar nästan omkull, så sknt tycker han att det är;) Sen en annan sak jag har upptäckt med Dalex är att han har såååå uttrycksfulla ögon! Man kan läsa av honom så väl på ögonen. JAg ser exakt när det är bus på gång eller när han blir lite små arg/irriterad eller när det bara är total mysgos. Han påminner mig så mycket av Prezident, en häst jag hade på foder i 4 år... Det gör mig lycklig att jag får en liten del av Prezident oxå, för jag saknar honom mycket. Jag tog massa kort på Dalex idag när han gick runt i stallet och undersökte alla tunnor och täcken och redskap, dock är korten inte bra för han far runt som en iller och är omöjlig att fånga på bild!!! Men som ni vet funkar inte riktigt blogg.se på min dator, eller jag brjar faktiskt tro att det är datorn som håller på att braka ihop:S Men ni får se bilderna så fort jag får lägga upp dom för datorn;) Hoppas ni har en bra årsbörjan, för det har jag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0