Plötsligt händer det!

Ja nu har det hänt, min bebis har blivit ett äckligt litet monster!!!!! Åh vad jag blev ställd, som från ingenstans! NOg för att jag har sett att han har brjat kaxa upp sig mot storOzzy i hagen men inte trodde jag väl han skulle bråka med mig!?! Jag som ska var ahans allt;) Ne men serious.. Idag när vi gick runt på ridbanan och tränade vårat vanliga halt, gå, backa vänd, följ efter mig mm så blev han så himla bråkig och krumbukta runt, och jag sa ifrån och började om men han blev bara värre och värre och reste sig emot mig, så jag fick säga ifrån riktigt ordentligt. Vi gjorde något mer start och stopp men sen gick jag in med monstret och då skulle han helt plötsigt gå före mig och dra iväg med mig... Åh kände jag då... Smekmånaden är över.... Jag känner att jag vill ha lite stöd och hjälp i att ta fighterna på det mest effektiva, smidigaste sättet så jag hörde av mig till en bekant som är bra på såntså nu hoppas jag att hon kan komma snart och ge mig lite tips och knåp, fr i ärlighetens namn så blev jag helt ställd, förvirrad och visste inte riktigt hur jag skulle hantera situationen och kände att allt blev lite rörigt och att jag inte riktigt "vann" ver honom i situationen och så kan vi ju inte ha det! Konstigt nog så beter ha nsig bara så på ridbanan, och inte ute på vägarna, hmm.. Han har kanske mer självförytroende när vi är nära stallet och på "hemmaplan" men är kanske inte lika kaxig när vi går från stallet ut i stora vida världen Sen vill jag passa på att tacka Therese för dom värdefulla tipsen ang utställningen och för henne går det ju bra så jag tror jag kör på hennes koncept;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0