Debut

Nu mina kära vänner så är det dags för debut!!! Jag ska nämligen anmäla Dalex till en utställning som roslagens ponnyavels förening anordnar på vigelsjö ridklubbs anläggning. Dom fyller 10 år och ska ha jubileumsutställning. Snacka om att jag känner mig som jordens nolla i detta sammanhang, jag vet INGENTING om utställningar och allt vad det hör till... JAg har aldrig änns kollat på en utställning så är det någonn som vet något matnyttigt ang detta ämne så snälla tell me!!! Idag har jag och Dalex övat på att stå still och springa, det gick faktiskt riktigt bra, dock är jag INTE byggd för att springa men jag får kämpa på! "Dalle" har en jäkla trav som jag gärna vill visa den bästa sidan av. Att stå still gick väl sisådär, allt annat är jättekul typ som att gnaga/hugga på grimskaftet, en gång lackade han ur på mig och reste sig mot mig men då blev mamma arg och Dalex såg så ångerfull ut och skötte sig fint sen:) Han är otroligt duktig på att backa på kommando, alltid något;) Åh jag är sjukt taggad inför denna debut som kommer att äga rum den 18 mars, kom och hejja på oss vetja!!! (HUr i fridens namn ska man få en sånhär smutsig ullboll att se utställningsrepresentabel ut?)

Kommentarer
Postat av: Therese

Kul att du skall visa Dalex! :D Storsyrran är igångsatt igen och utvecklas jättefint, riktigt härliga hästar de där Alex-Tycka-avkommorna!



Tips till utställningen:

-Lurvig häst!? Borsta, borsta och borsta + lägg ett fleecetäcke på, då lägger sig hårstråna ner.



Dalex är hingst fortfarande? 1-åriga hingstar bör visas i träns har jag för mig...:)



mvh

Therese

2012-02-06 @ 09:40:34
URL: http://www.stallthema.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0