Klinikbesök.

Måste börja med att säga att Mälarkliniken måste vara bland dom trevligaste klinikerna jag varit på! Iaf så kom vi in och Dalex fick lugnande och gå in på röntgen och resultatet blev detta:ytliga längsgående ärr utsida hasen VB, helt läkta. Generell svullnad av hasleden både in och utsidan. ohalt i skritt, i trav ingen direkt hälta dock lite stel och lite svårt att böja hasen VB. Röntgen visar oregelbunden utlinjering laterala rullkammens nedre del VB med minskad röntgentäthet, inget fragment. Diagnosen blev Yttre trauma VB. Så nu är det 2 veckors vila i liten hage med 20 minuters promenader på asfalt/grusväg.och återbesök om 2 veckor för att se om det har lyckats läkt ihop av sig själv eller om det har blivit några lösa fragment. Ja jag säger då det, vilken tur att jag åkte in och röntgade!!! Veterinären tyckte att Dalex var lite tunn i hullet så hon rekomenderade 2 liter kraft sensetive om dagen och såklart fri tillgång på grovfoder. Nu imorse var jag uppe i stallet och fixade massa hösilagepåsar och höpåsar så att mina kära stallkamrater som ska ta hand om Dale nu under påsk medans jag är med familjen i norrland ska slippa hålla på med det, dom har nog med promenader, medicingivning och tempning och sina egna hästar ändå:) Men nu håller vi alla tummar att DalleMan blir bra inom 2 veckor, eller hur!?!? Ha en bra påsk alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0