Hörrni kompisar!

Ni är ett 20 tal som läser men de är dålit med kommentarer:) Vilka är ni?;)
Idag har varit en bra dag, trots att jag slog på arslet och skrapade upp knät i morse det första jag gjorde när jag klev utanför dörren:S Promenaden med Dalex gick så jäkla bra idag!! Jag körde lite Tobbe Larsson knep ( min nya gud tydligen) och ta på fan att Dalleman började sakta med säkert att lyssna och förstå och vi började kommunicera!!!!! Jag har helt klart varit för mesig med honom och tänkt att nej men gud han är så liten så det är klart att han har vunnit mark och jag känner ju det att nu är han ju större och mer kaxig vilket då betyder att det blir mer och mer farligt, så jag är så nöjd att jag "vann" och visade en ny sida för Dalex, och framförallt att jag behöll mitt lugn och inte blev osäker.
Så jag tror att jag ska sluta promenera med kedjan under hakan på honom och bara ha grimskaftet som vanligt, för att se hur det går, det har känts som om man bara rycker och rycker och därmed förlorar lite "styrka" eftersom han blir van med trycket från kedjan... Herregud jag låter som jordens djurplågare men jag rycker ju inte konstant, utan bara när han försökt springa i väg och när han ställt sig upp...
Ojoj vöööörsta horsemanshipinlägget juh, men man får upp ögonen för den grejjen nu när man inte har en färdig och framförallt väluppfostrad häst ( Som världens finaste Teddy var).
Ne nu blir det väl till att tvångskolla hockey för att sedan knäppa över till mästarens mästare kl 20.00.
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: angelica

En annan får ta och tacka!! :-) Skönt att Dalleman är påväg att.bli en väluppfostrad herre, hihi :-)

2012-04-15 @ 20:12:23
URL: http://mrneenee.blogg.se/
Postat av: Christina Nord

Kikar in ofta för att läsa om dig och Dalex:). Har själv en ettårshingst och tycker det är kul att läsa om er!

2012-04-16 @ 08:47:10
URL: http://stuterirubin.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag kikar ju in så fort du skrivit nåt nytt och spännande!

Kram

2012-04-16 @ 10:58:53
URL: http://famjoshed.blogspot.com
Postat av: Helen

Ta med en pisk! Jag brukar vara rätt tuff med hanteringen av mina hästar (får jag höra ;)), och inte att jag spöar skiten ur dem, men att jag kräver att de ska uppföra sig. Ett dressyrspö brukar göra saker och ting betydligt mycket lättare, eller om man är van vid att hantera en lång lina så går det också bra... däremot ska det inte vara en longerlina utan ett rep med lite tyngd i som kan kasta och få ordentligt med kraft i.

Det är inte så roligt att ha en unghäst på 170 som går på en när man leder, slänger ut bogen och trampar på en, så vi har jobbat endel men nu är han riktigt duktig, plaserar sig där jag vill och vet precis vad jag vill.. men han tänjer helt klart på gränserna och försöker heeela tiden.. men när jag sätter ner foten, då sköter han sig. Jag brukar kräva väldigt mycket detaljer i hantering/uppförande av hästarna, men är kanske konstigt nog, jäkligt glad över att hästarna testar gränser och tvingar mig jobba med dem HELA tiden... fy fan vad tråkigt det hade varit annars :)

2012-04-17 @ 10:00:22
URL: http://helenthelin.blogg.se/
Postat av: Pucko

Lilla Pucko kikar för det mesta varje dag :)

2012-04-17 @ 21:52:10
URL: http://livetmedpucko.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0