Team Dalex

Yes så nu slog jag slag i saken och skapade en egen blogg till Dalex, så han slipper gästspela i Teddys blogg/minnesblogg.

Imorgon blir Dalex hela 6 månader! och jag har haft honom hemma i snart 20 dagar. Alltså nästan 1 månad... OJoj vad tiden rusar fram! Han sköter sig jättebra och är väldigt lättlärd, nästan lite föör lättlärd.... Han kom nämligen på hur lätt det var att krypa ut under grinden i hagen, så när han tyckte att det var dags att gå in på kvällen så krp han ur och när ingen människa fanns där för att fånga upp honom så gick han på tur på gården... Ja jag säger då det, smarta kreatur!! Men jag löste problemet med 2 extra grindtrådar och en stålantenn på grimman som nuddar tråden när han kryper ur och peppar, peppar så har han inte tagit sig ut nå mer!!!


Så vad gör vi om dagarna då? Eller hur ser Dalex dagar ut? Han kommer ut i hagen runt 7 tidne på morgonen där det finns fri tillgång på hösilage, det är vääääääldigt gott tycker Dalex;) Dom går i hagen i ca 12h innan dom får komma in för natten, då i boxen får han hö. Han fick även betfor ett tag men det ratades efter ett tag, så då prövade jag att ge honom musli men det fallar inte heller herrn i smaken, än. JAg ska pröva igen om ett tag och se om det är mer intressant då.

Han leds varje dag in och ut ur hagen vilket funkar väldigt bra, han kan väl få för sig att busa lite ibland som att prova hoppa på bakbenen eller ta ett tjuvnyp i armen på den som leder. Men han tar en tillrättanvisning väldigt bra och man riktigt ser på honom att ha nvet att man inte får bete sig så:)

Annars så tränas det på att stå på gången och bli borstad och få hovarna kratsade vilket funkar kanonbra. Det är fortfarande lite läskigt när man håller på med svansen på honom men det jobbar vi på. JAg är iaf väldigt nöjd med min lilla gulbjörn:)<3


 

Kommentarer
Postat av: Noomie

Han är bedårande! Tror han kommer bli en supermysig häst om ett par år. Ser fram emot att följa er utveckling(:

2011-11-23 @ 17:38:22
URL: http://lexx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0